Rabu, 30 Mac 2011

coretan di kampung

assalamualaikum..syukur kerana masih lagi dapat peluang menulis di blog ini..hampir 5 ari aku x jenguk blog ni...balik kampung,so biler balik kampung segala-gala aktiviti harian di K.L akan aku tinggalkan.Memang seronok sangat bila berada disamping keluarga,bersama emak,adik2ku dan anak buahku,Danish...anak buahku yang ke-3.Baru usia 3 bul..Mula-mula aku tengok Dasnish ni banyak tidur je,nape lar suka sangat pejamkan mata..hihhihihihi..jeles lar plak....so aku buat kajian sikit...bila Danish bukak je mata apa lagi aku pun try r berinteraksi dengan dia,panggil nama dia,usik pipi dia....bercakaP dengan dia,cakap je lar apa yang nak dicakap...cth:nape Danish pandang Mak Ngah?Danish nak minum susu x?encem yer dia,usik pipi dia,so dia ketawa lar..semyum lebar2...sebelum ni xde org bercakap dgn dia,tu yang dia banyak tidur je.Bila aku banyak cakap dengan dia ,dia x jadi tidur,asik ketawa dan senyum je....so nampak x?sebenarnya baby pun perlu teman utk berbicara.walaupun dorang tidak boleh menjawap apa yang kita cakap atleast respond dari baby tu ada.Semalam,30/3/2011 aku pulang dari kampung menuju ke kl..dalam perjalanan adik aku mesej bagitau Danish sesak nafas...mmmm sedih dan terkejut gak,ibu danish dah bawak danish ke hospital...aku berdoa semoga Danish ok n selamat...Alhamdulillah,Danish hanya sesak nafas sbb ada kahak dikerongkong dia,Doctor dah bagi oksigen pada dia,so dia x perlu dimasukkan ke wad...syukur sangat


     Cerita dikampung lagi:

Hari pertama dikampung,aku sampai lewat tengahari,kebetulan adik ipar aku tinggal di Raub gak,so aku suruh dia pergi ke pasar dulu untuk membeli barang mentah (untuk makan t.ari ler),kalau aku yang nak beli memg x sempat lar,samapi pun dah pukul 1pm.So aku order ayam se ekor,udang dan sayur-sayuran.Dah sampai kampung perut aku memang kelaparan sesangat,rasanya memang itu jam mau makan jugak..hihihihihi..bagus yer aku dah suh adik pempuan aku masak nasi awal2..hihihiihihhihi...kerja aku hanya masak lauk yang dibeli dipasar tadi... menu lunch ari per1 dikampung adalah udang masak peria,sebenarnya peria tu x dibeli pun ,ada stok kat umah,so aku x suka peria tu jadi busuk n x boleh dimakan baik aku campurkan dalm udang tadi...so jadilar udang sambal peria...macam dlm gmbar di atas...sedap,udang yer fresh n ader rasa manis....:)nti sambung lagi citer menu yang lain plak yer...masa dah x mengizinkan,nti kita jumpa lagi.tattata

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. YUM2 SEDAP nya

    semoga danish sihat walafiat amin

    syoknya blk kg

    BalasPadam
  3. hihihih..mmg sdap udang tuh...tima kasih doa utk danih

    BalasPadam